SporFenerbahçeFutbol

Fenerbahçe’den tarihi Muriqi hamlesi! Transfer dünya listesine girdi

Fenerbahçe’de Aziz Yıldırım döneminin ilk transferi ses getirdi. Sarı-lacivertliler, LaLiga’dan düşen Mallorca’da forma giyen eski golcüsü Vedat Muriqi’yi yeniden kadrosuna kattı. 1994 doğumlu futbolcu, kendisini 3 yıllığına Fenerbahçe’ye bağlayan sözleşmeye imza attı. Bu transfer, bonservis bedeliyle de dünya futbol tarihine geçti.

Muriqi yeniden Fenerbahçe’de

2019-2020 sezonunda da sarı-lacivertli formayı giyen Vedat Muriqi, yıllar sonra Fenerbahçe’ye geri döndü. Fenerbahçe, Kosovalı golcüyle 3 yıllık sözleşme imzaladı. İmza töreni, Chobani Stadyumu Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Spor Kompleksi’nde gerçekleştirildi.

Törende Başkan Aziz Yıldırım, yönetim kurulu üyeleri, Futbol A.Ş. yönetim kurulu üyeleri ve Futbol Direktörü Oğuz Çetin de yer aldı.

15,5 milyon euroluk bonservis

Transfermarkt’ın haberine göre Fenerbahçe, Vedat Muriqi için Mallorca’ya 15,5 milyon euro bonservis bedeli ödeyecek. Bu rakam, sarı-lacivertli kulübün transferini dünya futbol tarihindeki özel listelerden birine taşıdı.

Transfermarkt verilerine göre Vedat Muriqi, 32 yaş üstü futbolcular arasında bonservis bedeli ödenen en pahalı 4’üncü oyuncu oldu.

Dünya listesinde 4’üncü sıraya çıktı

32 yaş üstü futbolcular için ödenen en yüksek bonservis bedelleri listesinde ilk 10 şöyle:

1 – Ronaldo | Real Madrid > Juventus, 117 milyon euro

2 – Lewandowski | Bayern Münih > Barcelona, 45 milyon euro

3 – Ronaldo | Juventus > Manchester United, 17 milyon euro

4 – Vedat Muriqi | Mallorca > Fenerbahçe, 15,5 milyon euro

5 – Llorente | Swansea > Tottenham, 15,1 milyon euro

6 – Morata | Milan > Como, 12 milyon euro

7 – Aubameyang | Barcelona > Chelsea, 12 milyon euro

8 – Arnautovic | Bologna > Juventus, 10,9 milyon euro

9 – Tevez | Boca Juniors > Shanghai Shenhua, 10,5 milyon euro

10 – Aubameyang | Marsilya > Lazio, 9 milyon euro

 

“Çok güçlü bir karakter aldık”

İmza töreninin ardından açıklamalarda bulunan Fenerbahçe Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Çağlar, transferden duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Çağlar, “Çok mutluyuz. Vedat Muriqi çok istediğimiz, arzu ettiğimiz bir futbolcu. İyi bir futbolcunun yanı sıra çok güçlü bir karakter aldık. Camiamız için çok başarılı olacak inşallah. Şampiyonlukta adım adım devam ediyoruz. Bu sene şampiyon olacağız” dedi.

Muriqi’den şampiyonluk sözü

Vedat Muriqi de yeniden Fenerbahçe forması giyecek olmaktan dolayı mutlu olduğunu söyledi.

Kosovalı golcü, “Bana bu formayı tekrar layık gören Sayın Başkanımıza, Oğuz Hocama, sevgili Hocamız İsmail Kartal’a, tüm değerli Fenerbahçe taraftarlarına canıgönülden teşekkür ederim. Bu arma için hiçbir zaman mücadeleden, savaştan kaçmayacağıma emin olabilirsiniz. Bu formaya her zaman olduğu gibi tekrar layık olacağımı şimdiden söyleyebilirim. İnşallah yolun sonu şampiyonluk olsun” ifadelerini kullandı.

Fenerbahçe’den “Ailemize yeniden hoş geldin” mesajı

Fenerbahçe, eski golcüsünü yeniden kadrosuna katarken, kulüp açıklamasında Vedat Muriqi için “Ailemize yeniden hoş geldin” mesajı verildi. Sarı-lacivertliler, Muriqi’ye Fenerbahçe formasıyla nice zaferler ve şampiyonluklar diledi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu