Fenerbahçe’de taraftarın hafızasında iz bırakan isimlerden Dirk Kuyt, 11 yıl sonra sarı-lacivertli kulübe geri döndü. Futbolculuk döneminde mücadeleci kimliğiyle büyük sevgi gören Hollandalı eski oyuncu, bu kez teknik ekipte görev alacak. Kuyt, yeni sezonda teknik direktör İsmail Kartal’ın birinci yardımcısı olarak kulübede yer alacak.
Dirk Kuyt: Fenerbahçe’ye kesin dönüş yaptım
İmza töreninin ardından Fenerbahçe TV’ye konuşan Dirk Kuyt, İstanbul’a ve Fenerbahçe’ye dönmekten büyük gurur duyduğunu söyledi.
Boş zamanlarında sık sık İstanbul’a gelmeye çalıştığını belirten Kuyt, “Şu anda Fenerbahçe’ye kesin dönüş yapmış bulunmaktayım. Buraya ve bu futbol takımına geri döndüğüm için gurur duyuyorum” ifadelerini kullandı.
“Yardımcı hoca olarak tarih yazmak istiyorum”
2012-2015 yılları arasında Fenerbahçe forması giyen Kuyt, sarı-lacivertli kulüpte Süper Lig, Türkiye Kupası ve Süper Kupa sevinci yaşamıştı. Hollandalı çalıştırıcı, futbolculuk dönemindeki başarılarına vurgu yaparak, “Bir oyuncu olarak burada çok güzel bir tarih yazmıştım. Şimdi de çok güzel bir tarihi yardımcı hoca olarak yazmak istiyorum” dedi.
Mahmut Uslu’dan Dirk Kuyt’a övgü
Fenerbahçe Genel Sekreteri Mahmut Uslu da Kuyt’ın teknik ekibe katılmasının önemli bir adım olduğunu söyledi. Kuyt’ın futbolculuk kariyerinin ardından kendisini antrenörlük alanında geliştirdiğini belirten Uslu, Hollandalı ismin önce genç takımlarda görev yaptığını, ardından teknik adamlık deneyimi kazandığını ifade etti.
Uslu, Kuyt’ın kendilerine, “Ben şampiyon olarak bıraktım, inşallah geleceğim ve şampiyon yapmaya devam edeceğiz” dediğini aktardı.
“Bazı bağlar hiç kopmaz”
Fenerbahçe, Dirk Kuyt’ın dönüşünü “Ailemize yeniden hoş geldin” mesajıyla duyurdu.
Kulüpten yapılan açıklamada, Kuyt’ın futbolculuk döneminde profesyonelliği, çalışkanlığı ve mücadeleci karakteriyle taraftarın sevgisini kazandığı vurgulandı.
Sarı-lacivertliler, açıklamasını “Bazı bağlar yeniden kurulmaz çünkü hiç kopmaz. Yuvana hoş geldin, Dirk Kuyt” sözleriyle tamamladı.
İmza töreni kulüp binasında yapıldı
Dirk Kuyt için düzenlenen imza töreni kulüp binasında gerçekleştirildi. Törende Başkan Vekili Barış Göktürk, Genel Sekreter Mahmut Uslu, yönetim kurulu üyeleri Nihat Özbağı, Önder Fırat ve Savaş Adalet ile Futbol A.Ş. Yönetim Kurulu üyeleri Feridun Geçgel ve İsmail Balcı yer aldı.



