EuroLeague Final Four’da Fenerbahçe Beko’nun Olympiakos ile oynadığı yarı final karşılaşması, saha içindeki sonuç kadar maç öncesinde yaşanan bilet ve güvenlik kriziyle de gündeme geldi. Atina’daki organizasyonda çok sayıda sarı-lacivertli taraftarın biletlerine rağmen salona girmekte zorlandığı, kapılarda yoğunluk yaşandığı ve bilet kontrol sistemindeki aksaklıkların maç saatine kadar giderilemediği belirtildi. Fenerbahçe Kulübü, yaşananların kulübün kontrolü dışında geliştiğini vurgulayarak EuroLeague yönetiminin tavrını kabul edilemez bulduğunu duyurdu.
Fenerbahçe Beko’dan biletleme krizine tepki gösterdi
Fenerbahçe Kulübü, Olympiakos ile oynanan EuroLeague Final Four yarı final maçı öncesinde yaşanan biletleme sorunlarına ilişkin açıklama yaptı.
Sarı-lacivertli kulüp, bilet kategorisi ayrımı olmaksızın taraftarların ciddi mağduriyet yaşadığını belirtti. Açıklamada, sürecin EuroLeague yönetimi tarafından ele alınış biçiminin kabul edilemez olduğu ifade edildi.
Kulüp açıklamasında şu ifadeler yer aldı:
“22 Mayıs Cuma akşamı, Erkek Basketbol Takımımız Fenerbahçe Beko’nun Olympiakos ile oynadığı EuroLeague Final Four yarı final karşılaşması öncesinde, herhangi bir bilet kategorisi fark etmeksizin yaşanan biletleme süreci sorunları ve EuroLeague yönetiminin bu süreçteki yaklaşımı hiçbir şekilde kabul edilebilir değildir.
Final Four’da mücadele edecek dört takımın netleştiği andan itibaren Fenerbahçe Spor Kulübü olarak tek önceliğimiz; taraftarlarımızı mümkün olan en yüksek sayıda biletle buluşturmak ve tüm taraftarlarımızın salona sorunsuz, güvenli ve sağlıklı şekilde giriş yapabilmesini sağlamak olmuştur.”
Sistem çöktü, sorun maç saatine kadar sürdü
Fenerbahçe’nin açıklamasına göre biletleme krizinin maçtan bir gece önce başladığı ve karşılaşmanın başlama saatine kadar çözülemediği belirtildi.
Kulüp, teknik ve operasyonel aksaklıkların biletleme sisteminin çökmesine kadar uzandığını bildirdi. Sürecin büyümesi nedeniyle maç saatinin ertelenmesinin dahi gündeme geldiği ifade edildi.
Açıklamada şu bölüm dikkat çekti:
“Ancak maçtan bir gece önce EuroLeague tarafında başlayan ve biletleme sisteminin çökmesine kadar uzanan teknik ve operasyonel sorunlar zinciri, karşılaşmanın başlangıç saatine kadar giderilememiş; hatta maç saatinin ertelenmesi dahi gündeme gelmiştir.”
Kulüp yöneticileri sahada çözüm aradı
Fenerbahçe, yaşanan mağduriyetin azaltılması için kulüp yöneticilerinin ve çalışanlarının gün boyunca salon çevresinde görev aldığını açıkladı.
Başta yönetim kurulu üyeleri Adem Köz ve Cem Ciritci olmak üzere ilgili yöneticilerin taraftarların salona giriş yapabilmesi için giriş noktalarında ve turnikelerde çalıştığı belirtildi.
Sarı-lacivertli kulüp, bilet talep eden ve ödemesini yapan taraftarların bilgilerinin eksiksiz şekilde EuroLeague tarafına iletildiğini, buna rağmen organizasyona özel biletleme sistemlerinden kaynaklanan sorunların kulübün kontrolü dışında yaşandığını bildirdi.
“Tüm taraftarlarımızdan özür dileriz”
Fenerbahçe, salona gelmesine rağmen mağduriyet yaşayan taraftarlar adına konunun takipçisi olunacağını açıkladı.
Kulüp açıklamasının sonunda şu ifadelere yer verildi:
“Yaşanan bu kabul edilemez süreçten olumsuz etkilenen tüm taraftarlarımız adına konunun idari ve hukuki boyutlarıyla takipçisi olacağımızı kamuoyunun bilgisine sunar; takımımızın yanında olmak için salona gelmesine rağmen mağduriyet yaşayan tüm taraftarlarımızdan içtenlikle özür dileriz.”
Fenerbahçe Beko Final Four’a veda etti
Fenerbahçe Beko, EuroLeague Final Four yarı finalinde Olympiakos ile karşı karşıya geldi. Sarı-lacivertli ekip, mücadeleden 79-61 mağlup ayrıldı ve organizasyona yarı finalde veda etti. Ancak karşılaşma, maç sonucunun yanı sıra taraftarların salona girişte yaşadığı sorunlar nedeniyle de tartışma konusu oldu.
Giannakopoulos’tan da tepki geldi
Panathinaikos Basketbol Kulübü Başkanı Dimitris Giannakopoulos da Olympiakos-Fenerbahçe Beko maçında organizasyon kaynaklı yaşanan sorunlara tepki gösterdi.
Giannakopoulos, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadeleri kullandı:
“Eğer bunlar Panathinaikos maçında olsaydı, bizi cezalandırırdınız, kaç milyon ceza verirdiniz? Maçlardan ihraç ederdiniz. Bir sonraki hayatımda bile salona gidemezdim. Sizin sorumluluğunuzdu çünkü salonu size devretmiştik. Bunlar oldu. Ne yapacaksınız şimdi? Yine Giannakopoulos’un mu suçu? Beni mi cezalandıracaksınız? Aferin size.”
Türk taraftarlar kapıda kaldı
Organizasyonda biletli Türk taraftarların salona alınmaması, oyuncu ailelerinin karşılaştığı engeller ve güvenlik açıkları eleştirilerin odağına yerleşti.
Birçok Fenerbahçe taraftarı, biletleri olmasına rağmen kapıda yaşanan karışıklık nedeniyle Telekom Center’a giremedi. Yunan güvenlik güçleri ile EuroLeague görevlilerinin bilet kontrol sistemini doğru kullanamadığı, bu nedenle giriş noktalarında büyük yığılmalar oluştuğu belirtildi.
Güvenlik zafiyeti iddiası
Maç öncesinde yaşanan karmaşa yalnızca bilet kontrolüyle sınırlı kalmadı. Bazı Fenerbahçe taraftarlarının birlikte geldikleri gruplardan ayrılarak Yunan taraftarlarla aynı bölümlere yönlendirildiği belirtildi.
Bu durum güvenlik zafiyeti olarak değerlendirildi. Tribün çevresinde yaşanan bazı gerginlikler ise polisin müdahalesiyle büyümeden önlendi.



