Fenerbahçe’de olağanüstü seçimli genel kurulun ilk günü, hem mali tablo hem de mevcut başkan Sadettin Saran’ın veda konuşmasıyla öne çıktı. Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Spor Kompleksi’nde gerçekleştirilen toplantıda Denetim Kurulu Üyesi Hulusi Kesgin, 22 Eylül 2025-28 Şubat 2026 dönemine ilişkin mali ve idari faaliyet raporlarını paylaştı. Kulübün toplam borcu 26 milyar 202 milyon TL olarak açıklanırken, Saran da kısa süren başkanlık dönemini değerlendirerek görevi “alnı ak, başı dik” şekilde devrettiğini söyledi.
Fenerbahçe’nin toplam borcu 26 milyar 202 milyon TL
Fenerbahçe Spor Kulübü’nde olağanüstü seçimli genel kurul toplantısı, Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Spor Kompleksi’nde başladı.
Toplantıda konuşan Fenerbahçe Denetim Kurulu Üyesi Hulusi Kesgin, 22 Eylül 2025-28 Şubat 2026 dönemine ilişkin mali ve idari faaliyetlere dair denetim kurulu raporlarını açıkladı. Kesgin, dönen varlıklarda 642 milyon TL azalış, duran varlıklarda ise 3 milyar 93 milyon TL artış olduğunu belirtti. Kulübün toplam varlıkları 28 milyar 710 milyon TL olarak açıklandı.
Kısa vadeli yükümlülük 17 milyar TL’yi aştı
Hulusi Kesgin’in paylaştığı verilere göre, Fenerbahçe’nin kısa vadeli yükümlülükleri 17 milyar 205 milyon TL oldu. Uzun vadeli yükümlülükler ise 8 milyar 997 milyon TL olarak kayıtlara geçti. Böylece kulübün 28 Şubat itibarıyla toplam borcu 26 milyar 202 milyon TL olarak açıklandı.
Fenerbahçe Spor Kulübü’nün dönem karı 1 milyar 716 milyon TL, öz kaynakları ise 1 milyar 91 milyon TL olarak belirtildi.
Sadettin Saran kürsüye çıktı
Mevcut başkan Sadettin Saran, genel kurulun ilk gününde kürsüye çıkarak kongre üyelerine hitap etti. Saran, göreve kolay koşullar altında gelmediklerini belirterek, Fenerbahçe’nin ihtiyaç duyduğuna inandıkları için sorumluluk aldıklarını söyledi.
Saran, “Biz bu göreve şartlar uygun olduğu için değil, Fenerbahçe’nin bize ihtiyaç duyduğuna inandığımız için geldik” dedi.
“Bahane üretmek yerine çözüm üretmeyi seçtik”
Saran, seçim sürecinin zamanlamasına ilişkin düşüncelerini daha önce de açıkça ifade ettiklerini belirtti. Görev süresince şartlardan şikayet etmediklerini vurgulayan Saran, şöyle konuştu:
“Göreve geldiğimizde neyle karşılaştıysak onu kabul ettik ve bahane üretmek yerine çözüm üretmeyi seçtik.”
Saran, bazı konularda kendilerine ait olmayan süreçler nedeniyle de eleştirildiklerini ancak bundan pişmanlık duymadığını ifade etti.
“Bir sezonda en fazla kupa kazanan yönetim olduk”
Görev sürelerinin kısa olduğunu belirten Sadettin Saran, buna rağmen birçok branşta zirveye oynadıklarını ve kupalar kazandıklarını söyledi. Saran, “Görev süremiz kısa oldu; ancak bu süre içinde Fenerbahçe tarihinin bir sezonda en fazla kupa kazanan yönetimi olmayı başardık” ifadelerini kullandı.
Futbolda istenen büyük mutluluğu yaşayamadıklarını dile getiren Saran, Fenerbahçe Başkanı’nın şampiyonluk dışında bir hedef koyamayacağını söyledi.
“O kupa gelseydi de veda edecektim”
Sadettin Saran, seçim kararının sportif sonuçlara bağlı olmadığını belirtti. Saran, “O kupa gelseydi de bugün burada sizlere veda ediyor olacaktım. Çünkü bu karar bir maçın, bir kupanın ya da bir sonucun kararı değildi. Bu karar, Fenerbahçe’nin menfaatini her şeyin üzerinde tutma kararıydı” dedi.
Şahsıyla ilgili yürüyen sürecin Fenerbahçe’ye zarar verme ihtimali oluştuğu anda seçim kararı aldıklarını belirten Saran, kendisi için en önemli konunun kulübün menfaati olduğunu söyledi.
“Camiadan gördüğüm destek beni ayakta tuttu”
Başkanlık sürecinde hayatının en zor dönemlerinden birini yaşadığını ifade eden Sadettin Saran, camiadan gördüğü desteğin kendisini ayakta tuttuğunu söyledi.
Saran, “Zor dönemlerden geçerken, camiadan gördüğüm sevgi, destek ve o birlikte yaşadığımız güzel anlar beni ayakta tuttu” ifadelerini kullandı.
Fenerbahçe’ye olan sorumluluğundan geri adım atmayı hiçbir zaman düşünmediğini belirten Saran, camiaya bir kupayla veda etmek istediğini dile getirdi.
“Bugün buradan alnım ak, başım dik ayrılıyorum”
Saran, görev sürecinde eksikleri ve hataları olabileceğini ancak iyi niyetle çalıştığını söyledi. Sadettin Saran, “Ben bugün buradan alnım ak, başım dik şekilde ayrılıyorum” dedi.
Görevi devretmenin de Fenerbahçe kültüründe mümkün olduğunu hatırlattıklarını belirten Saran, yeni başkan ve yönetimin kendilerinden daha iyisini yapmasını temenni etti.
Yeni yönetime destek mesajı
Sadettin Saran, görev süresi sona erse de Fenerbahçe’ye karşı sorumluluğunun bitmediğini söyledi.



