FenerbahçeSpor

Fenerbahçe Beko finalde avantajı kaptı

Fenerbahçe Beko, Türkiye Sigorta Basketbol Süper Ligi play-off final serisi üçüncü maçında Beşiktaş GAİN’i deplasmanda 82-71 mağlup etti. Sarı-lacivertliler, seride 2-1 öne geçerek şampiyonluk için önemli bir avantaj yakaladı.

Fenerbahçe Beko, final serisinin üçüncü maçında Sinan Erdem Spor Salonu’ndan güçlü bir galibiyetle ayrıldı. Beşiktaş GAİN karşısında ilk periyodu geride kapatan sarı-lacivertliler, ikinci çeyrekten itibaren oyunun kontrolünü eline aldı ve mücadeleyi 82-71 kazandı. Bu sonuçla Fenerbahçe Beko, üç galibiyete ulaşan takımın şampiyon olacağı seride 2-1 öne geçti.

İlk çeyreği Beşiktaş önde kapattı

Karşılaşmaya iki takım da hücumda etkili başladı. Beşiktaş GAİN, ilk periyotta daha yüksek yüzdeyle oynayarak çeyreği 23-19 önde tamamladı. Fenerbahçe Beko ise ikinci çeyrekte savunma sertliğini artırdı ve hücumda daha dengeli bir oyun ortaya koydu. Sarı-lacivertliler devre arasına 43-40 üstün girdi.

Üçüncü periyotta fark açıldı

Fenerbahçe Beko, üçüncü periyotta oyunun temposunu belirleyen taraf oldu. Sarı-lacivertliler, bu bölümde farkı açarak son çeyreğe 64-58 önde girdi. Karar bölümünde de skor üstünlüğünü koruyan Fenerbahçe Beko, deplasmandaki mücadeleden 82-71 galip ayrıldı.

Alimpijevic oyundan atıldı

Beşiktaş GAİN Başantrenörü Dusan Alimpijevic, üçüncü periyotta hakem kararlarına yaptığı itirazlar nedeniyle üst üste teknik faul aldı. Sırp başantrenör, ikinci teknik faulünün ardından diskalifiye edilerek karşılaşmayı tamamlayamadı.

Fenerbahçe Beko’da Melli galibiyette öne çıktı

Fenerbahçe Beko’da Nicolo Melli 17 sayıyla takımın en skorer ismi oldu. Devon Hall 15, Talen Horton-Tucker 13, Khem Birch 11 sayıyla galibiyete katkı verdi. Tarık Biberovic 8, Wade Baldwin 7, Jantunen 5, De Colo 4 ve James Metecan Birsen 2 sayıyla oynadı. Beşiktaş GAİN’de Dotson ve Anthony Brown 22’şer sayıyla mücadele etti.

“Cuma günü seriyi bitirmeye çalışacağız”

Karşılaşmanın ardından açıklamalarda bulunan Nicolo Melli, ilk maçta yapılan hatadan geri döndüklerini söyledi.  Melli, “Henüz büyük bir zafer diyemeyiz. Birinci maçta büyük bir hata yaptık ve bugün hatamızdan geri döndük diyebiliriz. Çok sıkı bir taraftar kitlesinin önünde ve büyük bir karaktere sahip zorlu bir takıma karşı harika bir galibiyet aldık” dedi.

Vitto Brown’un sakatlığına rağmen oyunda kalma çabasına saygı duyduğunu belirten Melli, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Vito Brown’un bugün oyunda yaptığına saygı duydum. İkinci çeyrekte hamstringi çekti. Durumunu bilmiyorum ama denedi. Bu oyunu oynayarak ne kadar önemsediğini, ne kadar rekabet etmeye çalıştığını ve bu seriyi kazanmak için çabaladığını gösterdi. Bu yüzden ona saygı gösterdim. Tek işimiz var. Sezon boyunca çok çalışıyoruz. Bunu yapmak kolay olmayacak ama cuma günü dördüncü maçta seriyi bitirmeye çalışacağız”

Fenerbahçe Beko’nun şampiyonluğu için bir galibiyet kaldı

Fenerbahçe Beko, seride 2-1 öne geçerek şampiyonluk yolunda kritik avantaj elde etti. Final serisinin dördüncü maçı 19 Haziran Cuma günü yine Sinan Erdem Spor Salonu’nda oynanacak. Sarı-lacivertliler bu karşılaşmayı kazanması halinde sezonu şampiyonlukla tamamlayacak.

1.Periyot: 23-19

Devre: 40-43

3.Periyot: 58-64

Maç sonucu: 71-82

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu